maanantai 26. maaliskuuta 2012

Thanh & Truong

Okei, otsikko kuulostaa joltain koomiselta parivaljakolta, mutta kyseessä on siis vietnamilainen sohvasurffaripariskunta, jotka lähtivät täältä äskettäin. Jos kaikki vietnamilaiset ovat yhtä mukavia, muutan sinne vielä asumaan. Kumpikin suorittaa maisteria taloustieteissä Birminghamin yliopistossa, ja heidän yleissivistyksensä taso oli todella korkea. Haasteelliseen keskusteluun uppoutuminen on aina tosi antoisaa. Mielestäni olin vain mukava host, mutta olin kuulemma mukavin ihminen jonka he ovat tavanneet. Sweet, kiitos paljon! :) pystyn sanomaan samaa kyllä heistä.


Eilen illalla he lupasivat kokata minulle tofua vietnamilaisittain, ostivat tarvikkeet kaupungilta tullessa ja häätivät minut keittiöstä. Olen syönyt tofua suht säännöllisesti useamman vuoden, ja olen syönyt sitä myös useammassa kasvisruokaraflassa täällä, ja eilinen kokkaus ylitti kaikki käsitykseni siitä miten hyvältä tofu voi maistua. Kyselin vinkkejä ja aion kyllä kokeilla itsekin, pelkään vain että eihän siitä ehkä ihan yhtä hyvää itse tehtynä tule :D Thanh valmisti myös tosi maukkaan munakkaan ja heille lihapullia.

Tälle voikukalle naureskeltiin kämppisten kanssa aamulla. Sitkee kaveri.
Tänään oli taas yhtä lämmin, jos ei jopa lämpimämpi, ja iltapäivän tunnit meni taas nurtsilla loikoillessa. Oon tosi hidas lukemaan englanniksi, ja siksi onkin parempi aloittaa tentteihin luku yli kuukautta ennen tenttejä. :D Thanh ja Truong ihmettelivät myös että onpa meidän kämpässä tunnollista porukkaa, kun Martinkin ilmestyi keittiöön myöhään illalla ja sanoi lähtiessään 'back to studying', ja ihmettelyihin Martin vastasi 'no no, I slept the whole day'. Nimittäin samana aamuna tuli tekstari vartin yli kahdeksan että tuletko avaamaan oven, Martin oli tulossa taas yksistä bulgarialaisten bileistä ja sanoi nukahtaneensa sairaalaan aamuyöllä. Synttärisankari oli saanut 6 tikkiä silmäkulmaan kun Martin nosti hänet ilmaan ja vahingossa tipautti. Äsken se syötti minulle tortilloita kun niistä oli kuulemma tullut liian tulisia. Ja taas sen piti lähteä opiskelemaan. Mukavaa kun on vanhempia kämppiksiä, oppii nauttimaan ensimmäisestä vuodesta. Ylipäätään mukavaa, kun on kämppiksiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti