sunnuntai 30. syyskuuta 2012

малинка


Martinin huoneen ovesta, jotain vadelmaisista homoveljeksistä tuossa puhutaan (rimmaa kivasti kuulemma bulgariaksi). Pääsenpä seuraaviksi öiksi sinne nukkumaan, koska minulle tuli eräs korealainen tyttö käymään pariksi yöksi. Tavattiin Eun-Min kanssa Frankfurtissa reilua kuukautta aiemmin, ja hän oli suunnitellut Ediin tuloa, joten sanoin jo silloin, että tule sitten kun minäkin olen täällä, ja jossain vaiheessa (avoin ihminen kun olen) sanoin, että kyllä meilläkin voi nukkua. Meillä on ylimääräinen yhden hengen sänky isoimmassa huoneessa, ja olin kuvitellut nukkuvani siinä. Tällä hetkellä meillä kuitenkin on asustellut kolmas bulgarialainen jo reilun viikon ajan, enkä todellakaan tiedä miten paljon pidempään hän meinaa meillä hiimailla. Hänellä ei ilmeisesti ole kämppää. Ei siis sillä, että haittaisi, hänkin on loistotyyppi ja Martinit tuntevat hänet entuudestaan, joten ihan luotettavakin tyyppi Ivo on. Joka tapauksessa tällä hetkellä se vähän mutkistaa asioita, kun ei olekaan sitä ylimääräistä sänkyä, ja pääsenkin ehkä nukkumaan Martinin viereen. Itse asiassa Martin kuitenkin haluaisi minut nukkumaan omaan sänkyyni, ja tästä saan kuulla vähän väliä, ylipäätään aina kun olen naisten kanssa tekemisissä. Tästä aiheesta teen ehkä joskus oman postauksen, Martinin käsitys ja suhtautuminen naisiin on kyllä stereotyyppisen itäeurooppalaista, ja ’pienistä’ näkemyseroista on tullut paljon keskustelua (hyvässä hengessä). Kunnioitan kuitenkin sitä, että Martin monesti kysyy minun mielipidettäni ja toivoo saavansa hyväksynnän jollekin, vaikka sillä ei sitten loppujen lopuksi olekaan väliä mitä mieltä olen. Toisaalta en kuitenkaan ymmärrä, miksi minulta pitää edes kysyä saako hän pettää tyttöystäväänsä? Hänen mielestään ’what happens abroad, stays abroad.’ Mitä se minulle kuuluu? Olisiko se ehkä helpompi perustella jos hänellä olisi enemmistön tuki? Toisaalta minulta kannattaa kysyä, koska en myöskään tuomitse ihmisiä. Kaikilla on syynsä toimia juuri tietyllä tavalla, ja moraali on loppupeleissä hyvin subjektiivinen asia, sellainen jota ei voi perustella kunnolla kuin vain itselleen. Tai, jos sattuu olemaan todella onnekas, niin ehkä tuntee jonkun, jolle voi puhua, ja joka ei tuomitse. No niin, punainen lanka katosi taas, aika mennä nukkumaan. Jälleen kerran hauskaa tulevaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti